Výzkumný Ústav Železniční, a.s. (VUZ)

Co nabízíme

Brzdový stav

zpět na akreditovanou zkušební laboratoř

Zkoušky komponentů třecích brzd a jejich schvalování pro mezinárodní železniční provoz provádí VUZ na setrvačníkovém brzdovém stavu s mezinárodní homologací. Brzdový stav je zapsán ve vyhlášce UIC 541-3 a odpovídá závazným předpisům vyhlášek UIC a požadavkům ERRI.

Zkušební brzdový stav nabízí:

  • zkoušky třecích materiálů obložení kotoučových brzd a brzdových špalíků
  • ověřování vlastností brzdových kotoučů a železničních kol

Základní parametry brzdového stavu:

  • Maximální otáčky hnacího hřídele: 1420 min-1
  • Maximální zkušební rychlost: 238 kmh-1 (pro průměr kola 890 mm)
  • Mechanické a teplotní měření
  • Možnost simulace zkoušek se skrápěním
  • Regulovaná ventilace
  • Tyristorová regulace pohonu stavu
  • Možnost realizace zkoušek podle zkušebních programů UIC případně podle požadavků zákazníka
  • Přímá registrace hodnot s vyhodnocením a zobrazením pomocí počítače
  • Simulace zkušebních podmínek regulací brzdicí síly, rychlosti nebo brzdicího výkonu
  • Maximální výkon: 250 kW
  • Maximální brzdicí moment: 45 kNm
  • Minimální moment setrvačnosti: 565 kgm2
  • Maximální moment setrvačnosti: 2976 kgm2

Kotoučová brzda:

brzdový kotouč 640, 610, 590 mm

brzdové obložení 200, 175 cm2

Špalíková brzda:

max. průměr kola 1000 mm
jednostranné brzdění, oboustranné brzdění
jednoduché nebo dvoušpalíkové zdrže

(c) 2015 - Výzkumný Ústav Železniční, a.s., se sídlem Praha 4, Braník, Novodvorská 1698, PSČ 142 01, IČ 27257258,
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 10025 - Kontaktujte nás | Reference | Kariéra
Optimalizováno pro
rozlišení 1024x768
prohlížeče IE7, IE8, FF3, Opera 10.6, Chrome 8.0