Zkušební ložiskový stav (ZLS)
Unikátní zařízení pro účely zkoušení výkonnosti nápravových ložisek je poháněno elektrickým motorem, který na ZLS dokáže simulovat rychlost až 300 km/h. Radiální zatížení na zkoušená ložiska je realizováno pomocí statických hydraulických válců a axiální zatížení je proměnné v čase dle ČSN EN 12 082.
Na ložiskovém stavu jsme otestovali již mnoho projektů našich zákazníků. Na základě získaných zkušeností došlo k implementaci jak nových procesů, tak používané techniky, jež mají zásadní vliv na efektivitu a celkovou preciznost provedení.
Co se testuje
- Nápravová ložiska
- Ložiskové komory
- Mazivo a další komponenty
Základní parametry zkušebního stavu
- Zkoušky dle ČSN EN 12 082
- Zkušební rychlost až 300 km/h
- Radiální zatížení až 30 t/náprava
- Axiální zatížení ± 30 kN
Možnosti a přednosti ZLS
- Konstrukce ložiskového stavu je řešena 2 synchronně poháněnými oddělenými hřídeli. V případě havárie nosného ložiska lze toto ložisko vyměnit, aniž by bylo nutné demontovat zkoušená ložiska a tím znehodnotit zkoušku.
- Zkoušky probíhají v temperované místnosti při teplotě 20 ± 2 °C, což je zajištěno 3 výkonnými klimatizačními jednotkami.
- Sběr dat je prováděn v reálném čase po 100 sec.
- Automatické řízení zkoušky počítačem s programem, který umožňuje řízení ložiskového stavu i tzv. režimu scenárií.
- LZS je umístěn na celoodpruženém bloku pro eliminaci vnějších vlivů, které by mohly ovlivnit zkoušení.
- Nosná ložiska chlazena mazacím ložiskovým olejem s vlastním chladícím oběhem, který eliminuje nadměrné zahřívání nosných ložisek a tím i tepelné ovlivnění zkoušených ložisek.
Referenční projekty
- Schaeffler Technologies AG & Co. KG.: Zkoušky vysokorychlostních ložisek F– 579610.02.TAROL 150/250
- Çağlayanlar Otomotiv Tic. ve San. A.Ş.: Zkoušky ložisek TIMKEN NP912615SA
- OZ-AR IC VE DIS TICARET PAZARLAMA LTD STI: Zkoušky ložiskových komor BA182