Zkušební ložiskový stav (ZLS)

Unikátní zařízení pro účely zkoušení výkonnosti nápravových ložisek je poháněno elektrickým motorem, který na ZLS dokáže simulovat rychlost až 300 km/h. Radiální zatížení na zkoušená ložiska je realizováno pomocí statických hydraulických válců a axiální zatížení je proměnné v čase dle ČSN EN 12 082.

Na ložiskovém stavu jsme otestovali již mnoho projektů našich zákazníků. Na základě získaných zkušeností došlo k implementaci jak nových procesů, tak používané techniky, jež mají zásadní vliv na efektivitu a celkovou preciznost provedení. 

Co se testuje

  • Nápravová ložiska
  • Ložiskové komory
  • Mazivo a další komponenty

Základní parametry zkušebního stavu

  • Zkoušky dle ČSN EN 12 082
  • Zkušební rychlost až 300 km/h
  • Radiální zatížení až 30 t/náprava
  • Axiální zatížení ± 30 kN

Možnosti a přednosti ZLS

  • Konstrukce ložiskového stavu je řešena 2 synchronně poháněnými oddělenými hřídeli. V případě havárie nosného ložiska lze toto ložisko vyměnit, aniž by bylo nutné demontovat zkoušená ložiska a tím znehodnotit zkoušku.
  • Zkoušky probíhají v temperované místnosti při teplotě 20 ± 2 °C, což je zajištěno 3 výkonnými klimatizačními jednotkami.  
  • Sběr dat je prováděn v reálném čase po 100 sec. 
  • Automatické řízení zkoušky počítačem s programem, který umožňuje řízení ložiskového stavu i tzv. režimu scenárií.
  • LZS je umístěn na celoodpruženém bloku pro eliminaci vnějších vlivů, které by mohly ovlivnit zkoušení.
  • Nosná ložiska chlazena mazacím ložiskovým olejem s vlastním chladícím oběhem, který eliminuje nadměrné zahřívání nosných ložisek a tím i tepelné ovlivnění zkoušených ložisek.

Referenční projekty

  • Schaeffler Technologies AG & Co. KG.: Zkoušky vysokorychlostních ložisek F– 579610.02.TAROL 150/250
  • Çağlayanlar Otomotiv Tic. ve San. A.Ş.: Zkoušky ložisek TIMKEN NP912615SA
  • OZ-AR IC VE DIS TICARET PAZARLAMA LTD STI: Zkoušky ložiskových komor BA182

 

Produktový list ke stažení

Galerie