Dynamické zkoušení komponentů
Dynamické zkoušení komponentů probíhá na dynamickém zkušebním stavu (DZS), který je součástí zkušební laboratoře VUZ č. 1462 akreditované podle ČSN EN ISO/IEC 17025. Poskytujeme služby v oboru zkušebnictví kolejových vozidel, částí silničních vozidel, infrastruktury a v dalších strojírenských oblastech.
Provádíme zkoušky podle technických specifikací a norem i na základě konkrétního požadavku zákazníka v oboru dynamické pevnosti a životnosti.
Naši zákazníci se spoléhají na vysoce kvalifikovaný personál laboratoře VUZ. Naše laboratoř je správná volba pro zakázky v oblasti destruktivních a nedestruktivních zkoušek. Jsme schopni vyhovět individuálním požadavkům z oblasti strojírenství.
Nabízíme velkou variabilitu zkoušek díky stavebnicové konstrukci zkušebních stavů.
Služby
Brzdový zkušební stav pro termomechanické zkoušky kol
Klademe důraz na investice do nových technologií, i proto u nás naleznete přidanou hodnotu ve formě jedinečného systému vzduchotechniky, bezkontaktního měření deformace věnce kola, automatického sběru dat v reálném čase atd....
Statické, únavové a dynamické zkoušky betonových pražců
Beton je široce používaný stavební materiál vyžadující testování únavového porušení. Provádíme statické, únavové a dynamické zkoušky betonových pražců a jiných stavebních komponent. Co se testuje Betonové standardní a výhybkové pražce dle...
Zkoušky táhlového a narážecího ústrojí
Provádíme zkoušky táhel a narážecího ústrojí na špičkových zařízeních. Vysoce efektivní zkoušení několika komponent najednou zaručuje našim zákazníkům rychlé a efektivní provedení zkoušek. Co se testuje Šroubovky, táhlová ústrojí a...
Zkoušky upevnění kolejnic
Moderní železniční tratě kladou vysoké požadavky na systémy upevnění kolejnic. Aktivně sledujeme nové trendy ve vývoji týkající se této problematiky a díky tomu umíme pružně reagovat na požadavky standardů a...
Zkušební ložiskový stav (ZLS)
Unikátní zařízení pro účely zkoušení výkonnosti nápravových ložisek je poháněno elektrickým motorem, který na ZLS dokáže simulovat rychlost až 300 km/h. Radiální zatížení na zkoušená ložiska je realizováno pomocí statických...
Zkušební stav náprav a kol
Tato část portfolia DZS patří k těm tradičním. Kola a nápravy jsou nezbytným komponentem každého typu kolejového i silničního vozidla a jsou v centru naší pozornosti. Naše technologické znalosti a dlouhodobé zkušenosti poskytují...
Statické a únavové zkoušky rámů podvozků a jejich součástí
Certifikačních zkoušek tohoto typu provede naše zkušebna desítky ročně. O tyto zkoušky v naší laboratoři jeví zákazníci z celého světa velký zájem. Ručíme naším jedinečným know-how, technickým vybavením a vším potřebným, co...
NDT zkoušky (Non-Destructive Testing)
Zjišťování jakosti materiálu je důležitou položkou v oblasti zkoušení a diagnostiky výrobků. Naše laboratoř nabízí zkušenost a tradici v nedestruktivním zkoušení. Při NDT zkouškách jsou u nás aplikovány nejpoužívanější kontrolní metody...
Zkoušky sedadel
U sedadel se vedle pohodlí hodnotí především bezpečnost. Jejich vývoj se posouvá neustále kupředu, a proto se této oblasti a jejím novým poznatkům aktivně věnujeme. Díky tomu jsme schopni nabídnout...
Vybavení haly DZS:
- Dva plně odpružené zkušební bloky s upínacím polem (33x11 m a 6x11 m)
- 30 hydraulických lineárních válců se silovým rozsahem 20–630 kN
- Hydraulický jednoosý pulsátor se silovým rozsahem ± 2500 kN
- Jednoúčelový stav pro termomechanické zkoušky kol dle ČSN EN 13 979
- Zkušební ložiskový stav pro výkonnostní zkoušky ložisek dle ČSN EN 12 082
- Zkušební stav náprav a kol pro zkoušky dle ČSN EN 13 261
- 140 kanálový měřící systém MGC plus
- 26 kanálový řídící systém EU 3000 s modulem ITRM (iterační modul pro reprodukci naměřených signálů z reálných podmínek)
- 3D vývojové prostředí projektů zkoušek v programu Inventor
Portfolio neakreditovaných služeb:
- Napěťové analýzy namáhaných součástí
- Funkční zkoušky strojů a jejich součástí
- Tenzometrická měření
- Únavové zkoušky betonových celků a konstrukcí
- Zkoušky rámů autobusů
- Další zkoušky z oblasti strojírenství a dopravy
Reference: